Sklepy Sfera odchodzą do przeszłości. Chociaż z założenia miały konkurować z takimi gigantami jak Orsay czy Zara, dzisiaj już wiadomo, że w Polsce tak nie będzie. Chociaż Sfera była tylko w dwóch miastach w naszym kraju, zdążyła sobie wyrobić markę i zaskarbić setki zadowolonych klientów. Niestety bezwzględny rachunek zysków i strat skreślił ją u nas.

Sfera – co to za sklepy?

Jeżeli nie jesteś z Wrocławia lub Warszawy, zapewne pierwszy raz w ogóle słyszysz tę nazwę. Sfera to hiszpańska sieć sklepów z modą damską, męską oraz wystrojem wnętrz, która miała konkurować z takimi gigantami jak Zara. W sukienkach z tej sieci często pojawiała się hiszpańska królowa Letizia. Z założenia próżno było szukać tych sklepów w centrach handlowych, jednak w Polsce właśnie tam się pojawiła. Po zaledwie 5 latach jednak sklepy te zostają zamknięte.

Problem z rentownością

Zakładając Sferę, koncern El Corte Ingles miał cel ambitny. Chciał, aby wyniki finansowe w krótkim czasie zbliżyły się chociażby do H&M czy Mango. Niestety w przeciągu prawie dwudziestu lat działalności Sfery na całym świecie, sklep nie dotarł nawet do 3/4 zakładanych wyników. Nie da się ukryć, że pandemia również zrobiła swoje. Sklepy Sfera były nastawione głównie na sprzedaż stacjonarną. Poniosły więc ogromne straty.

Nie tylko Sfera

W ostatnim czasie z polskiego rynku zniknął jeszcze jeden ważny sklep, tym razem z Niemiec. Orsay był obecny na polskim rynku od 1997 roku i z powodzeniem prosperował w każdym większym centrum handlowym. Niestety, obecna sytuacja finansowa koncernu sprawiła, że ten również musi wycofać się z Polski. Kolejna marka to Uterque, która była nazywana młodszą siostrą Zary. Asortyment został dodany do oferty sieci Massimo Dutti i tam można szukać swoich ulubionych produktów.